Kurumsal kimlik geniş kitlelerde bilinirliğin ve müşterilerin sadakatini sağlaması açısından son derece önemlidir. Bunun yanı sıra insanlar kurumsal kimliği güçlü olan markalara çok daha fazla güven beslemektedir.

Dünyanın en büyük markalarını düşündüğünüzde aklınıza bir takım görsel öğeler gelebilir. Bu öğeler, bazı markalarda çok fazla baskın olabilmektedir. Bir yazı tipi, renk, görsel ya da slogan sizi o markayı hatırlatmak kalmaz aynı zamanda ürün yelpazesini ve daha fazlasını çağrıştırır. 

Dünyanın en önde gelen firmaların Apple’ı düşündüğünüzde aklına bazı teknolojik ürünler gelecektir. Bunun yanı sıra aklınızda yenilikçilik ve kalite gibi algılar da canlanacaktır. Bu tip örnekler pek çok marka açısından verilebilir. Peki, bu markalar insanlar üzerinde bu algıları nasıl oluşturmaktadır? Bunun en net cevabı kurumsal kimlik çalışmalarında yatmaktadır. Kurumsal kimlik çalışmaları, hedef kitlenize sizi çok daha yakınlaştıran, müşteri bağlılığı sağlayan ve geniş kitlelerde tanınmaza imkân veren çalışmaların bütünüdür. 

Kurumsal Kimlik Nedir?

Kurumsal kimlik, özenli ve uzun bir sürecin sonunda sistematik çalışmalarla yaratılmış, markanızın değerlerini ifade eden unsurların bütününe verilen isimdir. Kurumsal kimlik çalışmalarında en önemli unsuru ise görsel öğeler oluşturmaktadır. Kurumsal kimlik çalışması sonucunda yaratılmış olan öğeler, markanın müşterileri, hedef kitlesi ve genel olarak dış dünyayla iletişime geçmesini sağlayan araçlardır. Bu sebeple görsel öğelerin, markanızın hizmetlerini ve ürünlerini desteklemek amacıyla yaratmaya çalıştığı algıya doğrudan yardım ediyor olması gerekir.

Kurumsal kimlik alanında ilk akla gelenler genellikle logo tasarımı ve renk seçimleridir. Bununla birlikte kurumsal kimlik anlayışını bunlarla sınırlamak oldukça hatalı bir yaklaşımdır. Kurumsal kimlik oluşturma çalışmaları görsel unsurların yanı sıra kurumsal iletişim ve kurumsal davranış kavramlarını da içermektedir. Kurumsal iletişim ve kurumsal davranış kavramları, markanın hedef kitlesiyle temas etmesini kolaylaştıran faktörleri ifade eder. Kurumsal davranış, sosyal sorumluluk projelerinden fiyat politikasına kadar birçok alt başlığa sahiptir. Kurumsal iletişim ise kurumun kendi içerisinde çalışanları ve çevresiyle girdiği bilgi alışverişlerini kapsamaktadır. 

Tüm bu çalışmalar ve unsurlar, kurumsal imajınızı desteklemektedir. Bu tip çalışmalar bir bütün olarak ele alınmadığında, zaman içerisinde yarattığınız kurumsal kimlik algısı da etkinliğini yitirir. Bu sebeple görsel açıdan yaratılmak istenen kurumsal kimlik çalışmaları birçok farklı unsurla tamamlanmalı ve beslenmelidir.

Kurumsal Kimlik Neden Oluşturulmalıdır?

Özellikle dijital dünyaya daha çok adapte oldukça, tüm sektörlerde ki rekabette çok daha sert bir hal almaktadır. Kurumsal kimlik, markalar açısından değeri her geçen gün artan çalışmaları kapsar. Bu zorlu rekabet koşullarında, gereken çalışmaları zamanında yapamayan markalar, uzun vadede başarısız olmaktadır.

Tüm bu durumlara bağlı olarak, marka kimliğiniz tutarlı ve başarılı bir şekilde oluşturulmalıdır. Bu çalışmalara değer verilmesi ve sistematik olarak sürdürülmesi oldukça önemlidir. Özellikle dijital platformlarda faaliyet gösteriyorsanız, kurumsal kimlik çok daha önemli hale gelmektedir. Bu mecralarda görsellik hiç olmadığı kadar değer görmektedir. E-ticaret hacminin artırılmasında kurumsal kimlik en işlevsel çalışmalarından biridir.

Kurumsal kimliğin oluşturulması firmalara şu avantajları getirir;

  • Özgün tarafınızı ortaya koyarak, markanıza yönelik algıyı güçlendirirsiniz.

  • Farklılık yaratarak sektörünüzdeki rekabette öne çıkarsınız.

  • Markanızın verdiği mesajları daha tutarlı bir hale getirebilirsiniz.

  • Müşterileriniz markanız ile kurduğu ilişkiyi güçlendirerek, marka sadakati yaratabilirsiniz.

  • Kurum kültürü oluşturarak, çalışanlarınızın bağlılığını üst seviyelere çıkabilirsiniz.

Kurumsal Kimlik Oluştururken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Kurumsal kimlik tasarımı bütünlüklü bir süreçtir. Bu süreç içerisinde birçok farklı çalışma aynı anda yürütülmelidir. Bu süreçte yapılacak olan hataların telafisi çok zor olabilmektedir. Bu sebeple kurumsal kimlik oluşturma sürecinde markalar birçok noktaya dikkat etmek zorundadır.

Kurumsal kimlik oluşturulma süresince, özgünlük çok önemlidir. Kurumsal kimliğinizin özgün olması gerekir. Zaten var olan logoların ya da renk kombinasyonlarının benzerlerini kullanmanız sizden çok rakiplerinize hizmet edecektir. İnsanlar, yaratıcılığı çok değer verirler. Taklit bir tasarım müşterilerinizin gözünde güveninizi kaybetmenize neden olabilir.

Kurumsal kimlik oluşturma sürecinde firmalar profesyonel destek almalıdır. Kurumsal kimlik çalışmaları geriye alınabilecek ya da yeniden başlanabilecek süreçler değildir. Kurumsal kimliğin profesyonellerce yaratılması, riskleri asgari düzeye çekecektir.

Kurumsal kimlik, uyumlu bir çalışmayı gerektirir. Bu çalışmalarda, markanın kültürü, sektörü, vizyonu, misyonu, ürünleri ve hizmetleri uyum içerisinde yer almalıdır. Hazırlanan tüm görsel öğeler bütünlüklü bir yapıyı kapsayacak şekilde tasarlanmalıdır.

Kurumsal Kimliğin Unsurları

Kurumsal kimliğin yaratılmasında başarının yakalanması için bazı unsurlara dikkat edilmesi gerekir. Bu unsurların tamamı birbiriyle iç içe geçmiş durumdadır. Kurumsal kimlik oluşturma süresince özenle hazırlanan her unsur, diğerlerini de destekleyecektir. Başarılı bir kurumsal kimlik için başlıca şu unsurlara dikkat edilmesi gerekir;

  • Akılda kalıcı logo

  • Vizyonunuzu ortaya koyacak marka kimliği ve markanın misyonu

  • Görsellerin etkisini artıracak renklerin kullanımı

  • Kimliğinizi ön plana çıkaracak bir slogan

  • Profesyonel görünüme sahip olmanızı sağlayacak bir font tipi

  • Dijital dünyada sizi destekleyecek grafikler

Bu unsurların tamamına özenerek hazırlanmış görsel öğeler, markanızın temas ettiği her alanda kullanılmalıdır. Kurumsal kimlik oluşturma süresince faturalar, antetli kağıtlar, zarflar, kaşeler ve kartvizitler gibi enstrümanlar dikkatli şekilde tasarlanmalıdır. Bu enstrümanların her biri kimliğinizi yansıtmalıdır. Tanıtım kampanyalarınızda yer alan tüm materyaller, kimlik stratejinize uygun olarak üretilmelidir. Kurumsal kimlik; bez çantalar, kupalar, broşürler, e-posta bültenleri ve sosyal medya ağlarını içine alacak şekilde genişletilmelidir.

Kurumsal Kimlik Oluşturma Aşamaları

Kurumsal kimlik oluşturma süreci, genellikle uzun zaman aralığında yapılan çalışmaları içerir. Kurumsal kimlik nasıl oluşturulur sorusunun cevabı bu süreçteki aşamaların altında yatmaktadır. Kurumsal kimlik oluşturmanın zahmetli ve uzun bir süreç olduğu göz önünde bulundurulduğunda, profesyonel destek almanız markanıza fayda sağlayacaktır.

Kurumsal kimlik oluşturma süreci dört farklı aşamaya ayrılabilir. Bu aşamalar şu şekilde açıklanabilir;

  • Tasarım

Tasarım aşamasında markanın yansıtmak istediği imaj temel alınır. Bu aşamada profesyonel firmalar, markanın kültürünü inceler ve yaratmak istediği imajı değerlendirir. Bu başlangıç aşamasıdır ve kurumsal kimlik rehberi olarak isimlendirilebilir.

  • Zamanlama

Firma kurumsal kimlik yaratım sürecinde planlama son derece önemlidir. Tasarım ekibinin bu planlamaya uygun bir zamanlama ile çalışması gerekir. Bunun yanı sıra kimlik tasarımı zamanın ruhunu yansıtmalıdır. 

  • Sunum

Sunum aşamasında, markanın kurumsal kimlik içerikleri hazırlanmış olur. Buradan sonra marka yetkilileri tarafından onay süreci başlar. Bu aşamada marka yetkilileri birçok farklı materyal sunulur. Yetkililer kimi çalışmaların değiştirilmesini talep edebilir.

  • Düzeltme

Yapılan sunumun ardından marka yetkililerinin istediği revizeler ve iyileştirmeler gerçekleştirilir. Bu aşamanın tamamlanmasının ardından kurumsal kimlik çalışmalarına ait tüm unsurlar gerekli kanallara iletilir. 

Kurumsal Kimlik Süresince Profesyonel Firmalar

Kurumsal kimlik oluşturma süreci çok kapsamlı ve karmaşık çalışmaları ifade eder. Bu çalışmaların tek bir kişi tarafından yapılmasına imkan yoktur. Kurumsal kimlik çalışmaları ne kadar profesyonel bir firma tarafından hazırlanırsa o kadar başarılı olacaktır.

Potansiyel müşterilerin dikkatini çekmek adına, her adımda profesyonel bir destek almak önemlidir. Bir medya ajansı ile bu sürecin tamamını başından sonuna kadar başarılı bir şekilde götürebilirsiniz. Zayıf bir ekiple ve deneyimsiz firmalarla yaptığınız çalışmalardan istediğiniz verimi almanız çok zordur. 

Bu sebeple kurumsal kimliğin inşası sürecinde firma seçimine azami önem göstermeniz gerekir. Deneyimli ve geniş bir ekibi olan firmalar, sürecin başarıyla yürütülmesi konusunda yardımcı olacaktır. Bunun yanı sıra daha önce kurumsal kimlik çalışması yapılan markaları inceleyerek, medya ajansları konusunda fikir sahibi olabilirsiniz.

Tüm sürecin başarıya ulaşması için farklı alanlarda hizmet veren bir ajans seçmeniz avantaj sağlayacaktır. Bu sayede logodan yazı karakterine, sosyal medya görsellerinden renk paleti seçimine kadar birçok konuda kaliteli ve nitelikli hizmet alabilirsiniz. 

Alkanlar Group Medya ile Kurumsal Kimlik İnşası

Alkanlar Group Medya olarak markanızın kurumsal kimlik inşa sürecini başından sonuna dek profesyonel ekibimizle birlikte yürütüyoruz. 

Bu süreçte kurumunuzun özgün taraflarını, marka kültürünüzle uyumlu bir şekilde ön plana çıkartıyoruz. Dijital dünyada yaptığımız çalışmaların yanı sıra kartvizit, katalog, ajanda, zarf gibi kurumunuzu temsil edecek birçok farklı ürün ve hizmet sunuyoruz. Farklı tarzlardaki hizmetlerimiz ile kurumsal kimliğinizin inşasını başarıyla tamamlıyoruz. 

Siz de potansiyel müşterilerinize ulaşarak marka adının ve hizmetlerinin etkili bir şekilde tanıtılması için kurumsal kimlik çalışmalarımıza başvurabilirsiniz. Bu sayede uzun vadede faydalanabileceğiniz birçok unsura sahip olabilir, geniş kitlelere daha profesyonel bir görünümle hitap edebilirsiniz. Bu sayede satışlarınız kısa sürede yükselirken, sektörünüzde de rakiplerinizin önüne geçebilirsiniz.

Siz de kurumsal kimlik hizmetlerimizden faydalanmak için bizimle hemen iletişime geçebilir, detaylı bilgileri alabilir ve avantajlı fiyatlarımızdan faydalanabilirsiniz.