Potansiyel müşterilere ulaşmanın ve çevrimiçi satış yapmanın en iyi yollarından biri Google’ın Ads hizmetinden faydalanmaktır. Google reklamları sayesinde, sektörünüzde rakiplerinizi geride bırakabilir ve dijital dünyada öne çıkabilirsiniz. 

Google Ads sistemini başarılı bir şekilde kullanmak ise oldukça zor bir işlemdir. Bu sistem birçok alanda bilgi ve uzmanlık gerektirir. Verimli bir reklam hizmeti için profesyonel yardım almak avantaj sağlayacaktır. 

Google Ads danışmanlığı ile bu konudaki tüm ihtiyaçlarınıza çözüm bulabilirsiniz. Google reklamları geniş kitlelere ulaşmanın en iyi yollarından biridir. Fakat Google’da reklam kampanyası düzenlemek bir süreç işidir. Bu süreçte reklamların yayınlanması kadar verilerin okunması, raporlanması ve buna göre aksiyon alınması da son derece önemlidir. Bilgi ve deneyim sahibi olmayanlar açısından bu süreci verimli geçirmek mümkün değildir.

Google Ads hizmetiyle dijital pazarlama stratejinize ve marka kültürünüze uygun tanıtım kampanyaları hazırlayabilir ve markanızı çok daha ileri seviyelere taşıyabilirsiniz. 

Google Ads Nedir?

Google Ads, Google üzerinde ortaklık kuran web sitelerinde görüntülü reklamlar yayınlamanızı sağlayan bir platformdur. Bu platform arama sonuçlarında anahtar kelime bazlı olarak hareket etmektedir. Google Ads ile markanızı dilediğiniz anahtar kelime arama sonuçlarında göstermeniz mümkündür. Bu sponsorlu gösterim olarak yapılabileceği gibi listeleme olarak da elde edilebilir. 

Ads Google tarafından sunulan bir hizmettir. Bu hizmet, sağladığı avantajlar nedeniyle birçok marka tarafından kullanılmaktadır. 

Google Ads Markanıza Ne Kazandırır?

Eski adıyla Google Adwords olan Ads hizmeti markanıza birçok avantaj sağlayacaktır. İnternet kullanımının ve çevrimiçi alışverişin yaygınlaşmasıyla birlikte, reklam araçları da değişime ve dönüşüme uğramıştır. Geleneksel reklamcılık kendisini yeni dünyanın tanıtım aracı olarak dijital reklamlara bırakmıştır. Dijital reklamcılık anlayışı, markalara reklam ve tanıtım alanında birçok olanak sağlamıştır.

Google arama motoru olarak Türkiye’de en çok kullanılan web sitesidir. Bu özelliğiyle potansiyel müşterilerin neredeyse tamamı da Google’ı kullanmaya başlamıştır. Markalar bu durumu dikkate alarak reklam platformu olarak Gooogle’ı tercih etmektedir. Google ile hedef kitleler çok daha rahat bir şekilde belirlenebilmektedir. Bu da markaların ürünlerini tanıtmak için Google Ads hizmetine sıklıkla başvurmasına yol açmıştır. 

Google Ads hizmetinin markalar için faydaları şu şekilde sıralanabilir;

  • Markanızın web sitesine Google reklamı ile ulaşan ziyaretçilerin satın alma oranları, organik ziyaretçilere göre yüzde 50 daha fazladır. 

  • Google Ads hizmeti markalar için geleneksel reklamcılığı göre çok daha düşük maliyetledir. Bunun yanı sıra geri dönüşler çok yüksek miktarlardadır.

  • Google Ads hizmeti, ürünlerinizin ve hizmetlerinizin daha görünür olmasını sağlar. Bu sayede internet üzerinde hedef kitlenize çok daha rahat biçimde ulaşabilirsiniz.

  • Google Ads, yaş, cinsiyet, meslek grubu, eğitim durumu gibi birçok kriter kullanarak hedef kitlenize ulaşmayı kolaylaştırır.

  • Google Ads reklamlarına tık başına ücret ödemesi yapılmaktadır.

Google Ads Hizmetinde Hedef Kitle Belirlemesi

Google Ads hizmetinin en büyük avantajlarından biri hedef kitlenin kolaylıkla ve ayrıntılı bir biçimde belirlenebiliyor olmasıdır. Doğru hedef kitleyi belirlemek adına, reklam veren tarafından yapılan iyi bir çalışma, tanıtım kampanyalarının verimini de artıracaktır.

Markanızın piyasaya sunduğu ürün ve hizmeti tercih edebilecek olan kullanıcılara ait genel bir profil çıkarabilirsiniz. Bu profile bağlı olarak Google Ads hizmetinde; yaş, cinsiyet, yaşadığı şehir, meslek, gelir durumu, kullanım alışkanlıkları gibi birçok kritere göre tercih yapılabilir.

Aynı zamanda reklam kampanyasının sonunda, ürün ve hizmetlerinizin belirlenen kitledeki ulaşma potansiyeli olumlu ya da olumsuz olarak raporlanabilir. Bu raporlar sayesinde hedef kitle yeniden optimize edilerek daha başarılı sonuçlar alınabilir. Bir Google Ads danışmanı, verilerin toplanması, değerlendirilmesi, rapor edilmesi ve aksiyon alınması konusunda size fazlasıyla yardımcı olabilir.

Google Ads Danışmanlığı Nedir?

Google Ads danışmanlığı, bu alandaki uzman kişilerce verilen hizmetlerdir. Bu hizmetler genellikle dijital medya ajansları tarafından sağlanmaktadır. Google Ads yönetimi ve danışmanlığı hizmeti ile; Ads platformunda reklam kampanyaları planlanması, oluşturulması ve yönetilmesi işlemleri yapılır. 

Google Ads danışmanlığı hizmetinde onlarca farklı uygulama vardır ve her bir uygulama bir sürecin parçalarını oluşturur. Reklam ajanslarında her bir uygulama için farklı bir uzman çalışabilmektedir. Bu da tanıtım kampanyalarının daha verimli ve profesyonel biçimde ilerlemesine katkı sağlar. 

Bu danışmanlık hizmetlerinde, tanıtım kampanyaları planlanır, hedef kitle belirlenir, reklamlar test edilir, başarısız uygulamalar sürecin dışarısında bırakılırken verimli uygulamalara daha çok zaman ve emek verilir. Bu sürecin en önemli taraflarından biri ise ölçülebilir olmasıdır. Google Ads reklam kampanyasındaki tüm verileri sizinle paylaşmaktadır. Ads danışmanları bu veriler ışığında kampanya süreçlerine müdahalelerde bulunurlar.

Google Ads Yönetimi ve Danışmanlığı Hizmeti

Google Ads yönetimi ve danışmanlığı hizmeti veren dijital ajanslar bu süreçlerin tamamını uzman kadrosuyla birlikte yönetir. Bu uzman kadroda bulunan her bir ekip üyesinin farklı bir görevi olabilir. Bunlar arasında, iletişim uzmanları, pazarlama uzmanları, grafik tasarımcılar, SEO uzmanları ve yazarlar gibi çok farklı alanlarda donanımlı insanlar bulunabilir.

Bu ajanslar Google Ads yönetimi ve danışmanlığı alanında birçok farklı hizmet sunabilir. Bu hizmetlerden bazıları şu şekildedir;

  • Performans kontrolü

Ajanslar, tanıtım kampanyalarında hangi uygulamaların işe yarayıp yaramadığını değerlendirirler. Bu değerlendirmeler, tıklama, dönüşüm oranı, maliyet, gösterim gibi veriler üzerinden yapılmaktadır. 

  • Hedef kitlenin belirlenmesi

Ajanslarda yer alan uzmanlar Google Ads platformu üzerinden verilecek alışveriş reklamları için hedef kitle belirlerler. Hedef kitle belirlemesi müşteri potansiyeline ulaşma ve odaklanma açısından son derece önemlidir. Hedefleme yapılırken birçok kriter gözden geçirilerek en uygun kitle belirlenir.

  • Tanıtım kampanyalarının başlaması

Markalar Google üzerinden yaptıkları reklamlarda anahtar kelimelere ihtiyaç duyarlar. Ajanslar markaları öne çıkarak anahtar kelimeleri belirleyerek, süreç içerisinde verimsiz olanları eleyecektir. Bunun yanı sıra yeni anahtar kelimeler araştırılarak, tanıtım kampanyalarına dahil edilirler. Metinlerin yanı sıra fotoğraf, tasarım, video gibi farklı türler de bu kampanyalarda kullanılabilirler.

  • Tanıtım kampanyasının optimizasyonu

Google Ads üzerinden yapılan tanıtım kampanyaları bir süreci ifade eder. Bu süreçte en verimli sonuçları elde etmek için optimizasyonlar yapılır. Bu optimizasyonlar negatif anahtar kelimelerin araştırılması, hedef kitlenin belirlenmesi, teklifleri değiştirmeyi ve benzeri süreçleri içerir.

  • Raporlama

Dijital ajanslar, Google Ads platformu üzerinden başlatılan bir tanıtım kampanyasını başından sonuna kadar takip ederler. Sürecin belirli aşamalarında elde edilen verilen analiz edilerek raporlanır. Bu haftalık ya da aylık periyotlarla gerçekleşebilir. Bu sayede tanıtım kampanyasında yön değiştirme, durdurma, yeniden başlatma gibi olanaklarını objektif olarak değerlendirme şansınız olur.

Google Ads Danışmanlığı Hizmeti Alırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

Google Ads yönetimi ve danışmanlığı hizmeti alırken dikkat etmeniz gereken bir dizi husus vardır. Bu hususların başında uzman ve deneyimli bir kadroya sahip ajansları tercih etmeniz gelir. 

Bir ajans tercihi yaparken ekibinin genişliğine ve çeşitliliğine dikkat edebilirsiniz. Ekip ne kadar çeşitli ise tanıtım kampanyalarınıza o kadar çok profesyonel katkı sağlanacaktır. Bunun yanı sıra referansları inceleyebilirsiniz. Çok sayıda bilinen marka tarafından tercih edilen bir ajans sizin için de ideal olabilir.

Dinamik bir ekibi olan ajans tercihi de avantajlı olacaktır. Bu sayede tanıtım kampanyası sırasında yaşanabilecek sorunlara karşı esnek çözümler üretilebilir. Bu aynı zamanda değişim, dönüşüm zamanlarında yüksek uyumluluk sağlayacaktır. 

Bunun yanı sıra farklı alanlarda hizmet veren bir ajansı tercih etmeniz de faydalı olacaktır. SEO, SEM, grafik tasarımı, reklamcılık, sosyal medya gibi farklı alanlarda ürün satışı yapan bir ajans çok daha kapsamlı bir hizmet sunabilir. Böylesi bir ajans aynı zamanda markanızın Google’da kalite puanı açısından da sürekli olarak yükseltecektir. Bu da Google Ads reklamlarınızın yanı sıra aralamalarda da üst sıralarda listelenmenizi sağlayacaktır.

Alkan Medya ile Profesyonel Google Ads Hizmetleri

Alkan Medya Google Ads konusunda, profesyonel ekibi ile birçok farklı hizmeti sizler için sunmaktadır. Verimli sonuç getiren, özgün içeriklere sahip tanıtım kampanyaları için siz de Alkan Medya’yı tercih edebilirsiniz.

Her biri kendi alanında uzman olan bir ekiple çalışan Alkan Medya, efektif bir Google reklam süreci geçirmenizi sağlar. Bu sayede satışlarınız kısa zaman içerisinde üst seviyelere çıkacak ve rakiplerinizin daima bir adım önünde olacaksınız. Siz de hemen Alkan Medya ile iletişime geçerek, detaylı bilgi alabilir ve yeni nesil reklam dünyasına adım atabilirsiniz.